A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg Cookie-nyilatkozatunkat.

DAF XF H2 Innovation Truck

Hidrogén

Érdekes lehetőség a jövőben

 

A DAF filozófiája szerint a technológiák teljes palettáját ki kell aknáznunk a közúti szállítás szénmentesítéséhez vezető úton. A cégünk által már forgalmazott akkumulátoros elektromos megoldások és a jelenleg fejlesztés alatt álló hibrid tehergépkocsik mellett a hidrogén technológia szintén ígéretes lehetőségeket tartogathat a jövőre nézve.

 
 

Hidrogén-meghajtású tehergépkocsik

Közép és hosszú távon a hidrogén kétségtelenül komoly lehetőséget jelenthet a tehergépkocsik meghajtása terén. Ráadásul két különböző lehetőség is szóba jöhet. Mindkét esetben a CO2-kibocsátás 100%-os csökkenése érhető el, amennyiben környezetbarát hidrogént használunk fel.

  • egy üzemanyagcella, amely hidrogént használ az elektromos motor meghajtásához szükséges elektromos áram generálására
  • vagy hidrogén üzemanyagként történő használata a belső égésű motorhoz. 

 

Kísérletek az üzemanyagcella technológiával

Ha igazi áttörést szeretnénk elérni a hidrogén technológia terén a jövőben, létfontosságú, hogy már most megtegyük az első lépéseket – és mi pontosan ezt is tesszük. A DAF anyavállalata, a PACCAR, a Toyotával és a Shellel karöltve a kifinomult üzemanyagcella technológiát alkalmazó hidrogén-meghajtású tehergépkocsik átfogó tesztelésbe kezdett a Los Angeles-i kikötőben.

 
 

Belső égésű hidrogénmotor fejlesztése

Mialatt a PACCAR az üzemanyagcella technológiával kísérletezik, a DAF egy hidrogén üzemanyaggal működő belső égésű motor fejlesztésén dolgozik. Az hidrogén üzemanyagcellás megoldáshoz képest a belső égésű motor lehetőség átmeneti képességekkel rendelkezik (így nincs szüksége nagy energiatároló rendszerre). További előnyei közé tartozik a kisebb hűtési igény és a hidrogén tisztaságával kapcsolatos alacsonyabb érzékenység.

A hidrogén üzemanyagként történő felhasználása esetén számos területen ki lehet használni a meglévő elosztóhálózatot a zöld áramfejlesztéstől egészen a felhasználás helyszínéig. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy mi Európában jelentős tudást és gyártási potenciált halmoztunk fel a belső égésű motortechnológia terén. Az európai tehergépkocsi iparág egyöntetűen kifejezte azon szándékát, hogy 2040-től nem kíván fosszilis üzemanyagot használni a kereskedelmi járművekben. A belső égésű motor ennek ellenére például a hidrogén technológiának köszönhetően továbbra is óriási lehetőségeket kínál a távoli jövőre nézve, különösen a nagy igénybevételre méretezett, hosszú távú fuvarozás szegmensében.

 

 

‘Truck Innovation Award 2022’

Az új generációs DAF-tehergépkocsik bevezetésével az alternatív energiahordozók és erőátvitelek teljes körű és rendkívül energiahatékony platformját alkottuk meg. Kitűnő példája ennek az új, belső égésű hidrogénmotorral rendelkező DAF XF H2 innovációs tehergépkocsi, amely elnyerte a megtisztelő európai ‘Truck Innovation Award 2022’ díjat.

A Truck Innovation Award díj az év nemzetközi tehergépkocsija (International Truck of the Year, IToY) zsűrijének kezdeményezéseként jött létre, amellyel az olyan új és ígéretes technológiai fejlesztéseket ismerik el, amelyek kulcsszerepet játszhatnak a kereskedelmi járműszektor fenntartható jövőjének kialakításában.

 

 
 
 

Kapcsolódó információk