A DAF tiszteletben tartja az Ön adatainak és magánéletének védelmét. Különböző célokra használunk cookie-kat, például a weboldal működtetésére, a honlapunk használatával kapcsolatos élményének javítására, a közösségi médiába történő integráció kialakítására, valamint a célzott marketing tevékenységek elősegítésére honlapunkon belül és kívül. Weboldalunk további használatával Ön beleegyezik cookie-használatunkba. Ha azonban személyre kívánja szabni cookie beállításait, kattintson az alábbi „Beállítások módosítása” lehetőségre. Beleegyezését bármikor visszavonhatja. További tudnivalókért tekintse meg Cookie-nyilatkozatunkat.

DAF-CF-Hybrid-main-press-release-iaa

Hibrid elektromos járművek

A két technológia legjava

 

A HEV, azaz hibrid elektromos járművek, a két technológia legjavát ötvözik: teljesen elektromos meghajtás a városokban és tiszta dízel technológia a lakott területen kívül. A DAF már egy ideje teszteli ezt a rendkívül ígéretes technológiát, amelynek megvan az a jelentős előnye, hogy szinte minden helyzethez képes alkalmazkodni.

 

 
DAF-CF-Hybrid-Driveline

DAF CF Hybrid

A jelenleg valós körülmények között tesztelt innovatív DAF CF Hybrid tehergépkocsik 10,8 literes PACCAR MX-11 dízelmotorral (akár 330 kW/450 LE teljesítménnyel) és ZF elektromos motorral (75 kW/100 LE, csúcsteljesítmény: 130 kW/175 LE) vannak felszerelve, beépített speciális ZF TraXon sebességváltóval a hibrid hajtásláncokhoz. Az elektromos motor egy 85 kWh-s akkumulátorcsomagból kapja az energiát, amely a dízelmotor használata közben töltődik. Ha az akkumulátor teljesen feltöltődött, a tehergépkocsi – az össztömegtől függően – akár 50 kilométeres elektromos hatótávolságot is képes elérni, ami több mint elegendő a városi környezeten belüli és kívüli közlekedéshez.

 

Lakott területen kívül a CF Hybrid a tiszta és hatékony PACCAR MX-11 dízelmotorral működik, amely nagy hatótávolságot kínál. A kipufogófék és a lejtmeneti sebességszabályozás által generált energiát az elektromos motor a dízelmotor támogatásához használja. Ez nagyon előnyös mind az üzemanyag-fogyasztás, mind pedig a CO2-kibocsátás szempontjából, amikor a dízelmotor van használatban.

 

 
DAF CF Hybrid-Innovation Truck

A DAF valós körülmények között teszteli a CF Hybrid típust

Marcel Pater (Peter Appel Transport): „Ügyfelünkkel, Albert Heijn-nel együtt mindig keressük a módját a CO₂-lábnyomunk csökkentésének. A városban a DAF CF Hybrid típust teljesen elektromos meghajtással használjuk, a tehergépkocsi dízelmotorja pedig lehetővé teszi, hogy a jármű probléma nélkül közlekedjen az elosztóközpontok és a célállomások között is.”

További tudnivalók
 

Szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályok betartása

A hibrid megoldások lehetővé teszik a fuvarozók számára, hogy megfeleljenek az eddigi legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak. 2025-től kezdve számos európai város csak zéró károsanyag-kibocsátású haszonjármű használatát fogja engedélyezni a városközpontokban. A hibrid technológia tökéletes megoldást jelent a nehéz és közepes igénybevételre szánt tehergépkocsik esetén, amelyek nagyrészt a városi területeken kívül közlekednek. A teljesen elektromos meghajtás zéró károsanyag-kibocsátást biztosít a városközpontokban, míg a tiszta dízel technológia maximális hatótávolságot és rugalmasságot tesz lehetővé a városokon kívül.

DAF-CF-Hybrid-Ghostview
 
DAF-CF-Hybrid

Hibrid DAF-technológia

A DAF hosszú múltra tekint vissza a hibrid technológia terén. 2010-ben kifejlesztettük az LF Hybrid típust, amely 2 kilométeres teljesen elektromos hatótávolsággal bírt. A kísérleti XF Hybrid típust 2012-ben fejlesztettük ki, és 1,5 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással. A 2016-os, az EU által finanszírozott projekt után elnevezett DAF Convenient egy hibrid tesztjármű volt, amely jobb üzemanyag-hatékonyságot és 3–6 kilométeres hatótávolságot ért el teljesen elektromos meghajtással. 2017-ben az EU EcoChamps projektjének keretén belül létrejött egy hibrid jármű, amelynél javult az üzemanyag-fogyasztás, és alacsonyabb költségek, valamint súly mellett 10 kilométert lehetett vele megtenni teljesen elektromos meghajtással.

 
 
 

Kapcsolódó információk